Så här går det till vid en injektion

1. Konsultation och planering inför Restylane injektion

När du kommer till oss för första gången får du träffa en läkare och/eller sköterska för att kunna ställa alla frågor, lufta eventuella farhågor och stämma av dina förväntningar. Det allra viktigaste för oss är att du känner dig trygg och har fullt förtroende för oss. Vid konsultationen får du också se bilder på resultat av liknande ingrepp som är gjorda här på Conturkliniken i Stockholm.

2. Förberedelser inför en injektion

Inga specifika förberedelser krävs efter en väl genomförd konsultation3. Själva injektionen utföres med en tunn nål och ofta har en smärtstillande salva suttit på injektionsstället 30 min före. Resultaten syns nästan direkt efter behandlingen. I normalfallet kvarstår det uppnådda resultatet av en enskild behandling i 3 – 12 månader. Därefter bör behandlingen upprepas och för varje gång så sker tenderar varaktigheten att öka.

4. Tiden efter injektion

Omedelbart efter behandlingen kan du komma att känna en viss smärta, vara lite svullen och ha lite blåmärken i behandlingsområdet. Det behandlande området kan också kännas lite bortdomnat och huden kan se lite röd och irriterad ut.

5. Risker / bieffekter efter Restylaneinjektion.

Icke permanenta fillers Restylane/Juviderm betraktas som mycket säkra och förknippas med få och sällan förekommande komplikationer och biverkningar.. I första hand därför att de ämnen som injiceras består av en för kroppen naturlig substans och för att injektionsprodukternas effekt är tillfällig. Om något mot förmodan skulle bli fel går resultatet tillbaka i takt med att produkten bryts ned av kroppen.