fråga våra kirurger

Har du en fråga till våra kirurger?

För oss är varje patient unik! Välkommen att ställa frågor till våra kirurger som är experter med dokumenterade specialkompetenser inom respektive behandlingsområde. Conturkliniken® har utfört plastikkirurgi & estetiska behandlingar sedan 1995 och har över 15000 nöjda kunder. Vi erbjuder behandlingar med fokus på att ge dig som kund ett tryggt, unikt och kvalitativt omhändertagande.

För andra frågor och svar, klicka här

Ring oss Boka konsultation Besök eller Telefon

Coronaviruset eller Covid 19

Hem | Coronaviruset eller Covid 19

Conturklinikens Information angående Coronaviruset

Gällande Covid 19 följer Vi utvecklingen noga och följer myndigheternas riktlinjer för att skydda våra kunder/patienter och personal på bästa sätt.

Du möter frisk personal på kliniken. Vid minsta misstanke på infektion stannar personalen hemma.
Har Du som patienten varit exponerad för Coronaviruset skall Du som tidigast besöka oss på kliniken 48 timmar efter att Du är helt symtomfri.

Om misstanke om exponering avvakta 2 veckor att besöka oss, även om Du är symtomfri.

• En operation i sig innebär inte ökad risk för att få Coronasmittan, om Du är frisk för övrigt.
  • En del uppföljning efter operation kan följas upp/telefon och mail för att minska antalet besök på kliniken just nu.
  • Slutkontroller efter operationer senareläggs just nu av samma skäl , tills risken för spridning av Coronaviruset är över.

Conturkliniken har som opererande klinik högt ställda krav gällande sterilitet och hygien.

Vi har sedan tidigare välinarbetade rutiner, som nu skärpts ytterligare med anpassning till rådande situation med Coronaviruset.